10.11.08

Vet du vem du är?

Ligger du som en liten dammtuss under tv-soffan
och funderar över hur du ska slippa ifrån ansvaret?

Nu ska vi prata ansvar.
Jag menar allvar.

Ser du verkligen vem som bär ansvar och vem som inte gör det?
Jag gör det. Ser det, menar jag.
Va faen, jag går med hundhuvud sju dagar varje vecka.
Men jag tänker positivt.
Jag tänker att jag alltid kan ändra mig.

Idag ändrade jag på mig.
Jag tog bara ansvar för min lever.
Jag for inte ut i gatan som en rabiat wanna-be-trafikpolis
utan jag valde det stillsamma sättet.
Konstaterandet.
Där gick det undan.

För somliga går det fort.
Alldeles för fort.
Tur att jag ser dom.
Långt innan dom kommer.


Jag hade inte tänkt tala om sex
men varför inte halka in på det?
Har omskärelse med sex att göra?
Jag vet att jag tjatar.
Men snälla, försök att fila in...

Låt barnen vara
Låt barnen växa upp
Låt den som vill skära om sig och
skära av sig och så vidare göra det, då.
När dom har vuxit upp.

Du fattar?
Skicka på oss lite andrum och respekt
för barnens könsorgan.




...å månen går vakt i det blå
och inget kan hända mig då...

Inga kommentarer: